Pagulasteema on tänavu üks peamisi kõneaineid ka Frankfurdi autonäitusel – Saksamaa autotootjad näevad põgeniketulvas võimalikku lahendust töökäte puudusele.
- Daimler AG tegevjuht Dieter Zetsche Foto: Scanpix/Reuters
Daimler AG tegevjuht Dieter Zetsche ütles näituse eelõhtul, et miljoni pagulase vastuvõtmine sel aastal on küll „Heraklese töö“, kuid samas võib see panna aluse samasugusele majandusbuumile nagu läinud sajandi viiekümnendatel ja kuuekümnendatel aastatel, kirjutas agentuur Bloomberg.
Zetsche sõnum on, et ehkki iga Saksamaale saabuja pole tippinsener, mehaanik või ettevõtja, on paljud sõja, tagakiusamise ja majandusraskuste tõttu kodust lahkuma sunnitud hea kvalifikatsiooniga ja motiveeritud inimesed, keda Saksamaa majandus just praegu vajab, kui elanikkond kahaneb ja pensionäride arv järjest kasvab.
„Ideaalis võib see tagant lükata uut majandusimet,“ ütles Zetsche, viidates Saksamaa Teise maailmasõja järgsele buumile, mis tegi riigist Euroopa suurima majandusruumi.
Saksamaa tööpuudus on praegu rekordmadalal ning majanduse kasvutempo kiireim 2011. aastast. See on Saksamaast teinud Euroopat tabanud põgeniketulvas peamise sihtriigi.
Isegi koos sisserändega võib elanike arv Saksamaal aastaks 2060 kahaneda Saksamaa Föderaalse statistikaameti andmeil praeguselt 80 miljonilt 68 miljonile. Tööealiste inimeste arv kahaneb prognoosi järgi selleks ajaks 30% 34 miljonile. Alla 20aastaste hulk kahaneb 15 miljonilt 11 miljonile.
Zetsche sõnul toetab Daimler oma liidumaal, kus asub firma peakorter, pagulaste majutamist ja töötajate tehtud annetuste abivajajateni toimetamist.
Teise Saksamaa autotootja
Volkswagen AG tegevjuht Martin Winterkorn ütles, et firma püüab pagulastele praktikakohti leida.
„Väga palju tuleb kõrge kvalifikatsiooniga inimesi,“ ütles ta. „Meie jaoks on see võimalus, mida ära kasutada, andes neile kõrge kvalifikatsiooniga inimestele oma tehastes ja vabrikutes tööd. Ja me näeme võimalust välja õpetada ka teisi sisserändajaid, kel ei ole veel selliseid kutseoskusi. See oleks meie panus põgenikekriisi lahendamisse.“
VW on juba alustanud kõnelusi keelekursuste spondeerimiseks oma veoautotehastes nii Saksamaal kui ka Rootsis.
„Loomulikult on pikas perspektiivis sisseränne hea, et korvata elanikkonna juurdekasvu puudumine Saksamaal, samas nõuab see riigilt arvestatavaid jõupingutusi,“ ütles VW veoautode divisjoni juht Andreas Renschler.
Seotud lood
10.-12. oktoobrini leiab Tallinnas asuvas Põhjala tehases juba kolmandat korda aset jätkusuutlikkuse festival Impact Day, mis toob erinevatest maailma paikadest kohale oma valdkonna tõelised tipud.
Viimased uudised
Raivo Tamm: “Me lihtsalt ei saanud kaubale”
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele